Abadiy uyqu muammosini qanday hal qilish kerak

Agar siz erta tongda turishingiz kerak bo’lsa, kun davomida uxlashni xohlasangiz yaxshi bo’ladi. Ammo agar kishi tunda etarlicha dam olsa, lekin tushdan keyin u hali ham bir-ikki soat uxlashni xohlasa, bu jiddiy sog’liq muammolarini ko’rsatishi mumkin. Ammo uyquchanlik har doim ham kasalliklarning mavjudligini ko’rsatmaydi, bu oddiy ozuqa moddalarining etishmasligi bo’lishi mumkin. Keling, nima uchun doimo uxlashni xohlayotganingizni ko’rib chiqaylik, qanday sabablarga ko’ra kun davomida qattiq charchoq holati mavjud.

Oziq moddalar etishmasligi

Organizmda ozuqaviy moddalar etishmasligi uchun siz qattiq dietada bo’lishingiz shart emas. Faqat nonushta yoki tushlikdan voz kechish, shu bilan birga jismoniy mashaqqat yoki stressni boshdan kechirish kifoya, va siz abadiy uxlash tuyg’usiga kafolat berasiz.

Yaxshiyamki, bu muammoni hal qilish juda oson. Faqat parhezga rioya qilish kifoya, va to’liq ovqatlanish uchun vaqt bo’lmaganda, siz qo’lingizda sog’lom gazakka ega bo’lishingiz kerak.

Ayollar va erkaklar har doim ham muvozanatli dietaga ega emaslar. Bu nega doimo uxlashni xohlaysiz degan savolga ham javob bo’lishi mumkin. Ya’ni, etarli kaloriya bor, ammo oqsillar, yog’lar va uglevodlarning to’g’ri nisbati kuzatilmaydi. To’g’ri ovqatlanayotganingizni yoki tuzatish kiritishingiz kerakligini tushunish uchun dietolog bilan maslahatlashish yaxshiroqdir.

Jismoniy faoliyatning etishmasligi

Harakatsiz va harakatsiz turmush tarzi kun davomida charchoqni, uyquni va letargikni his qilishiga olib kelishi mumkin. Va bundan tashqari, siz ozgina harakat qilsangiz, kun davomida uxlashni xohlaysiz. Bunday holda nima qilish kerak? Muammo shunchaki hal qilindi: siz ozgina ko’proq harakat qilishingiz, mashq bajarishingiz kerak va shu zahotiyoq kutilmagan tetiklikni his qilasiz.

Ortiqcha vazn

Og’ir tanani zarur miqdordagi kislorod bilan ta’minlash uchun ortiqcha vaznga ega odamning tanasi ko’proq harakat talab qiladi. Shuning uchun, semirib ketgan odamlar tez-tez charchashadi va uxlashni xohlashadi. Uyquchanlikdan va shu bilan birga ortiqcha vazndan xalos bo’lish uchun siz ba’zi tavsiyalarga rioya qilishingiz kerak. Bularga jismoniy faollik, sog’lom ovqatlanish va kaloriyalarni cheklash kiradi. Bu sodda tuyulsa-da, amalda buni amalga oshirish qiyin bo’lishi mumkin, shuning uchun odamga to’g’ri munosabat, sabr-toqat va iroda kerak.

Surunkali stress

Stress paytida tanasi avtomatik ravishda «kurash va parvoz» rejimiga o’tadi. Ya’ni, inson tanasida adrenalin, kortizol miqdori oshadi, mushaklarga qon oqimi kuchayadi, tanani tez tashlashga tayyorlaydi. Bu umuman normal reaktsiya bo’lib, ba’zi hollarda inson hayotini saqlab qolishi mumkin. Ammo stress uzoq davom etadigan va uloqtirish sodir bo’lmaydigan holatlarda inson tanasi charchagan, bu esa sog’liq muammolariga olib keladi.

Ushbu holatdan xalos bo’lish uchun siz stressni yo’q qilish usulini topishingiz kerak. Masalan, stressni keltirib chiqaradigan odam bilan aloqani cheklash, ish joyini o’zgartirish va h.k.

Depressiya

Tushkunlikka tushgan odamni aniqlash nihoyatda qiyin. Bu faqat uning xatti-harakatlarini yaxshi ko’rib chiqsangizgina mumkin. Shunda siz odamdagi tub o’zgarishlarni sezishingiz mumkin. Tushkunlik abadiy charchoq, uyquchanlik, befarqlik, yotoqdan chiqmaslik va oddiy kundalik vazifalarni bajarishdan bosh tortish hissi bilan namoyon bo’ladi.

Ushbu muammoni hal qilish shifokorga tashrif buyurishdan boshlanadi. Dastlab, bu vaziyatni tushunadigan va sizni psixoterapevtga yo’naltiradigan terapevt bo’lishi mumkin. Mutaxassis sizga hayotning quvonchlariga qaytishga yordam beradi.

Surunkali charchoq sindromi

Surunkali charchoq sindromi uyqusizlikning keng tarqalgan sababidir, ammo uni aniqlash qiyin. Birinchi alomatlar uch yoki undan ortiq hafta davomida kuch va charchoqning etishmasligi. Shifokorga tashrif buyurish muammodan xalos bo’lishga va normal hayotga qaytishga yordam beradi, ammo buning uchun siz barcha tavsiyalarga aniq amal qilishingiz kerak.

Vitaminlar va minerallar, dori-darmonlarning etishmasligi

Uyquchanlik vitaminlar etishmasligining sababi bo’lishi mumkin. Shifokorga sayohat va qon tekshiruvi undan xalos bo’lishga yordam beradi. Uning natijalariga ko’ra, shifokor tanada aniq nima etishmasligini aniqlaydi va vitaminlar kompleksini buyuradi.

Bundan tashqari, sabab ba’zi dorilarni qabul qilishning yon ta’siri bo’lishi mumkin. Agar dori uzoq vaqt ichish kerak bo’lsa, u holda shifokor doimiy ravishda uyquchanlik bo’lmaydi, shunga o’xshash preparatni buyurishi mumkin.

Tananing turli xil kasalliklari

Doimiy uyquga diabet, bir qator yurak-qon tomir kasalliklari va saraton sabab bo’lishi mumkin. Ularning barchasi tanadan katta miqdordagi energiyani olib tashlaydi, shuning uchun odam ko’pincha uxlashni xohlaydi. Eng to’g’ri va kerakli qaror mutaxassis bilan maslahatlashuv bo’ladi.

Agar uyquchanlikdan tashqari, sizni boshqa hech narsa bezovta qilmasa, jiddiy kasalliklarning aniq belgilari bo’lmasa, shunchaki hayotingizda o’zgarishlar qilishga harakat qiling:

  • etarli darajada uxlash (yaxshi dam olish uchun odamga kamida 8 soat kerak bo’ladi);
  • mashqlarni bajarish;
  • toza havoda sayr qilishni unutmang;
  • to’g’ri ovqatlaning va vitaminlar va mikroelementlarga boy foydali ovqatlarni tanlang;
  • ish kuni va tanaffus paytida tanaffuslar qiling;
  • bo’sh vaqtni to’g’ri tanlang.

Shuningdek, siz salbiy fikrlar, tashvishlar va tajribalardan xalos bo’lishingiz kerak, bu ham stress, uyquchanlik va sustlikka olib keladi. 

Manba: blog.wikium.ru