Inson umidlari: ularni qanday amalga oshirish kerak?

Shubhasiz, siz bu iborani bir necha bor eshitgansiz: «Hech kim hech kimga qarzdor emas». Ehtimol, ular o’zlari bunga amin bo’lishlari mumkin. Ammo nima uchun biz hammamiz bir xil ongli ravishda boshqalardan nimanidir kutmoqdamiz va umidlar qondirilmasa juda xafa bo’lamiz?


Bu savolga javob berish uchun siz materielni o’rganishingiz kerak.

Kutish – bu noaniqlik sharoitida nima bo’lishini eng ehtimoliy, ammo sub’ektiv baholash. Bu nimani anglatadi?

Kutishlar doimiy ravishda shakllanib boradi, chunki miyaning ishi bir soniya ham to’xtamaydi, shu sababli kutishlarning ruhiyatimizga ta’siri shunchalik kuchli. Bu shuni anglatadiki, ularni boshqarish imkoniyatiga ega bo’lish muhimdir.

Bu erda hamma narsa biokimyo bilan bog’liq. Haqiqatan ham ijobiy his-tuyg’ularni kutganimizda, tanada dopamin paydo bo’ladi – bu yoqimli hayajonni uyg’otadi. Ammo agar biz boshqa odamlardan juda ko’p narsa kutsak, umidsizlik va dofamin etishmasligi mumkin – chunki hamma narsa endi bizga bog’liq emas.

Shu sababli hayotingizda hamma narsa kutilgan natijalarga erisha oladigan qilib o’zini tutishni o’rganish foydali (so’zma-so’z – sog’liq uchun!). Mana buni qanday qilish kerakligi.

  1. Jarayonni o’zingiz bilan ochiq suhbatlashishdan boshlang: nima kutayotganingizni yozing, lekin nima bo’lmayapti, shu bilan sizga noqulaylik yoki hatto qayg’u keltiradi. Masalan:
  • do’stingiz har kuni sizga qo’ng’iroq qilishini kutasiz, lekin u jim
  • siz yaxshi ob-havo istaysiz, lekin kun yana yomg’irli
  • charchagan mashqlar paytida siz terlaysiz va ortiqcha vazn hech qanday tarzda ketmaydi …

Ro’yxatdagi umidlarni to’ldirgandan so’ng, uni qayta o’qing va rostini aytsam, sizni ko’p yashashga xalaqit bermaydigan narsani chiqarib tashlang. Faqat eng taqdirli va jiddiy narsalarni qoldiring – sizning hissiy holatingizga katta ta’sir ko’rsatadigan omillar.

2. Va endi nima qoldi, ruxsatnomalarda qayta yozing. Masalan:

  • «Do’stim har kuni mening raqamimni terishi shart emas.»
  • «Doimo yomg’ir yog’maydi va ob-havo menga umuman bog’liq emas»
  • «Aftidan, mening tanam, ayniqsa, ortiqcha funt bilan kurashish qiyin, ammo men mashq qilishni davom ettiraman.»

Endi asosiy narsa so’zlarning intensivligini kamaytirishdir. Fikr taklif shaklida taqdim etilsa, endi u shunchalik qat’iy va haqiqiyroq qabul qilinmaydi.

3. Va endi siz teskari harakatlarni qilishingiz kerak – talablarni talablarga mos ravishda qayta shakllantirish uchun, lekin keraksiz his-tuyg’ularsiz:

  • «Do’stim har kuni men bilan aloqada bo’lishga majbur emas, lekin biz bilan muloqot qilish muhim bo’lganligi sababli, haftada bir-ikkita qo’ng’iroq qilish qiyin emas.»
  • «Men allaqachon ikki oydan beri shug’ullanaman. Ammo mening tanam shunchaki ortiqcha funtni engish bilan cheklanmaganligi sababli, siz sog’lom ovqatlanishni ulashingiz kerak (pishirish va shirinliklardan voz keching) «
  • «Yomg’ir abadiy yomg’ir yog’maydi, ob-havo menga bog’liq emas, lekin ko’chalar quyoshga to’lib toshganida qanday qilib sayr qilishimni tasavvur qilishdan xursandman.»

Ushbu usul sizga o’zingizni yaxshiroq tushunishingizga yordam beradi. Va keyin siz allaqachon hal qiluvchi qadamlarga o’tishingiz mumkin.

4. Talablarni nozik talablarga aylantiring:

  • «Salom do’stim. Anchadan beri sizdan hech qanday yangilik yo’q edi, lekin oldin biz juda yaxshi va tez-tez muloqot qilar edik. Sizni sog’indim. Keling, sizning jadvalingiz o’n daqiqa davomida qo’ng’iroq qilishga imkon beradigan kunlarni tanlashga harakat qilaylik. Siz rozimisiz? «
  • «Parhezni nazorat qilib, men ajoyib ko’rinishga ega bo’laman. Va men o’zimga irodam borligini isbotlayman. Hozir o’zimga g’amxo’rlik qilishni boshlayman! «
  • “Mening shkafimda yangi yomg’ir osilgan, uni kiyish vaqti keldi – tashqarida yomg’ir yog’moqda. Yorqin soyabon bilan, odatda, nihoyatda zamonaviy ko’rinadi. Shuningdek, rezina etiklarni sotib olishim kerak – men xarid qilish bilan o’zimni ovutaman. Va keyin quyoshli kunlar albatta keladi – yomg’ir abadiy quyilmaydi! «

Ko’rib turganingizdek, ob-havo masalasida ham o’zingiz uchun kayfiyatni yaratishingiz mumkin! Ushbu tizim sizga keraksiz kutishlardan xalos bo’lishga, siz uchun muhim bo’lgan odamlar bilan muloqotni yaxshi tomonga tartibga solishga va ularning xatti-harakatlarining nuanslariga ma’lum darajada ta’sir o’tkazishga imkon beradi. Lekin eng muhimi, siz o’zingizning mukammal versiyangizga aylanasiz!

Manba: blog.wikium.ru