Suhbatdagi xatolar

Agar siz o’zingizni ajoyib suhbatdoshim deb hisoblasangiz, odamlar bilan til topisha olsangiz, bu jiddiy noto’g’ri tushuncha bo’lishi mumkin. Ko’p odamlar suhbat paytida jiddiy xatolarga yo’l qo’yishadi, buni umuman sezmaydilar. Ulardan abadiy qutulish uchun asosiylari bilan tanishib chiqishingizni tavsiya qilamiz.

Parazit so’zlar va tavtologiya

«Yaqinda men eeeee …. biron narsani aytmoqchi edim eeeeee…. qiziqarli, ammo xayolimga hech narsa kelmadi. «

«O’tgan kuni men hech narsa demadim, chunki hech narsa xayolimga kelmadi.»

«Bir necha kun oldin, potentsial mijoz bilan suhbatlashayotganda, men biron bir narsa deya olmadim, chunki boshim butunlay bo’sh edi.»

Uchala variant ham aslida bitta voqea haqida gapiradi, ammo faqat uchinchisi boshqalarning e’tiborini tortadi, chunki quloqni kesadigan parazit so’zlar yo’q.

Odamlar odatda ishlatadigan eng keng tarqalgan parazit so’zlar quyidagicha: bu erda, xuddi, umuman, bu, qisqasi, tip, to’g’ri, uh-huh va boshqalar. Nutqingizni tahlil qilish uchun siz kichik test o’tkazishingiz mumkin:

  1. Birinchidan, diktofonni oling va unga nutqingizni yozib oling, odatdagidek muloqot qiling va bir narsaga e’tiboringizni qaratishga urinmang. Keyin, suhbatni tahlil qiling, qisqacha nima deyish mumkinligini va suhbatda parazit so’zlar mavjudligini baholang.
  2. Keyin telefoningizga ozor beruvchi ovozni yozib oling va do’stingizdan har parazit so’zni aytganda uni yoqishini so’rang.
  3. Agar siz ma’lumotni yozma ravishda o’qishni yaxshi bilsangiz, u holda siz qayta o’qishingiz va tuzatishlar kiritishingiz mumkin bo’lgan qandaydir dialog yaratish ideal variant bo’ladi.

Nutq ritmi bilan bog’liq muammo

Ehtimol, ba’zida odamlar juda tez muloqot qilishayotganini, hattoki so’zlarni aniqlab olish qiyin bo’lganida yoki juda uzoq to’xtab turishini payqadingiz. Ushbu muammoning mohiyatini tushunish uchun ba’zi bir iboralarni aniq qismlar va joylashuvlar bilan talaffuz qilishga harakat qiling, so’ngra bir xil, ammo silliq o’tish bilan ayting. Shuningdek, suhbat davomida shoshilmaslikni o’rganing, shunda siz tushunishingiz mumkin. Siz oddiy yoki telefon diktofonidan foydalanib, ushbu qiyin vazifani bajarishingiz mumkin.

Tana tilidan foydalana olmaslik

Odatda, suhbat paytida odamlar faol imo-ishoralar qilishadi va imo-ishoralar bilan o’zlariga yordam berishadi. Bunday imo-ishoralar ochiq bo’lishi mumkin, masalan, siz kaftingizni yashirmasdan va to’g’ridan-to’g’ri boshqa odamning ko’ziga qaraganingizda, boshqa tomonga qarab yoki qo’llaringizni kesib o’tmoqchi bo’lganingizda yopiq bo’lasiz. Albatta, har bir inson turli vaziyatlarda u yoki bu yo’lni tutish odatiga ega. Biroq, siz suhbatdoshga og’zaki bo’lmagan signallarni bermasligingiz kerak.

Munozara qilish odati

Suhbatdoshga, agar siz u bilan rozi bo’lmasangiz, o’z nuqtai nazaringizni etkazishingiz kerak va zarurdir. Biroq, hech narsa olib kelmaydigan nizo vaqt va resurslarni behuda sarflashdir. Agar bunday munozaralardan maqsad yangi narsani o’rganish emas, balki suhbatni tarjima qilishga urinib ko’ring yoki bunday odamlar bilan suhbatlashishdan saqlaning.

Suhbat uchun mavzu etishmasligi

Shunday holatlar mavjudki, notanish kompaniyada siz shunchaki so’zni o’zingizdan ololmaysiz. Bunday hodisa nafaqat sizga, balki atrofingizdagi odamlarga ham o’ziga xos noqulaylik tug’diradi. Bunga yo’l qo’ymaslik uchun suhbatning asosiy mavzularini yig’ilishidan oldin gaplashishdan xursand bo’lishingizni o’ylab ko’ring.

Savodsiz nutq

So’zlarni doimo chalkashtirib yuboradigan va noto’g’ri talaffuz qiladigan odam bilan suhbat bezovta qiladi. Bunga yo’l qo’ymaslik uchun muloqot madaniyatingizni yaxshilang, aqlli kitoblarni o’qing va agar kerak bo’lsa lug’atni ko’rib chiqing.

Manba: blog.wikium.ru