Men buni qilaman! O’z-o’zini gipnozlash usullari qanday qilib hayotimizni yaxshi tomonga o’zgartirishi mumkin

Xavotirga tushganimizda ko’pincha o’zimizni ko’nglimiz ko’taradi: «Men buni qila olaman, men buni qila olaman». Shunday qilib, biz tinchlanamiz va shu bilan birga maqsadga erishish uchun kuchli munosabat bildiramiz. O’z-o’zidan gipnoz bizning ong ostimizga shu qadar ta’sir qiladi, agar siz buni ataylab qilishni o’rgansangiz, kayfiyatingizni, ish unumdorligini, hatto sog’lig’ingizni boshqarishingiz mumkin. Bu autosuggestion texnikasi yordamida mumkin.

To’g’ridan-to’g’ri avtosuggestion atamasi «o’z-o’zini gipnoz» deb tarjima qilingan. Bu psixikaga shunday ta’sir qiladi, unda biz ba’zi bir xatti-harakatlar dasturlarini tuzamiz. Bu platsebo effekti bilan bir xil ishlaydi. Shunchaki biron bir e’tiqodga ishonish orqali biz aqliy ravishda fikrlashimizni to’g’ri yo’nalishga yo’naltiramiz. Maksimal samaradorlikka erishish uchun bunday usullardan tinch holatda foydalanish kerak. Ular og’zaki, ya’ni. og’zaki: «Men imtihondan o’taman», va og’zaki bo’lmagan – maqsadga erishish vizualizatsiyasi.

O’z-o’zini boshqarish

Bu sizning o’zingizning his-tuyg’ularingizni, harakatlaringizni, atrofdagi dunyoga bo’lgan munosabatingizni boshqarish jarayoni. Bizning har birimiz avtomatik ravishda ishlaydigan ma’lum darajada o’zini o’zi boshqarish darajasiga ega. Masalan, kimdir melodramani tomosha qilayotganda ko’z yoshlarini tiya olmaydi, kimdir dahshatli filmlarni sovuq qonda tomosha qiladi. Ammo agar siz mashq qilsangizbu jarayonda siz o’zingizning tanangiz fiziologiyasiga ta’sir qilishingiz mumkin, masalan, og’riqni kamaytirish, yurak urish tezligini sekinlashtirish, asabiy tikni engish. O’z-o’zini boshqarish tufayli siz yomon odatlardan xalos bo’lishingiz bilan bir qatorda yangi, foydali narsalarni rivojlantira olasiz. Avvalo, bu erda motivatsiya muhim ahamiyatga ega. Agar o’zingizga nima uchun bunga ehtiyoj borligini tushuntirmasangiz, o’zingizni boshqarish qiyinroq bo’ladi. O’z-o’zini boshqarishning eng keng tarqalgan usullaridan biri bu g’azabni boshqarishdir. Agar biror narsa sizni g’azablantirsa, chuqur nafas oling va sekin nafas oling, 10gacha hisoblang. Shundan keyingina munosabat bildiring – sharhlaringizni raqibingizga bildiring, ammo hissiy emas.

Meditatsiya

Meditatsiya ezoterizm bilan uzoq vaqtdan beri aloqani to’xtatdi, u dam olish, konsentratsiyani oshirish uchun ishlatiladi. Olimlar muntazam amaliyot bizning fikrlash tarzimizni o’zgartirish orqali inson mahsuldorligiga foydali ta’sir ko’rsatishini aniqladilar . Tashqi stimullardan xalos bo’lish tufayli biz ba’zi masalalarni, g’oyalarni, hodisalarni xolis, xolis ko’rib chiqa olamiz. Shunga ko’ra, meditatsiya o’z-o’zini gipnoz qilish uchun ishlatilishi mumkin: bu holatda biz o’z tanamizning javobini iloji boricha eshitamiz, ichki jarayonlarni kuzatamiz. Bu shuni anglatadiki, biz mushaklarning kuchini yoki organning tiklanishini tasavvur qila olamiz.

O’z-o’zini tarbiyalash

Ushbu uslub stressni engish va salbiy tajribalarni o’zgartirish uchun ishlatiladi va uni avtogen trening deb ham atashadi. Har qanday stress bizning ongimizga iz qoldiradi, shunga o’xshash vaziyatlarda xatti-harakatlarni o’zgartiradi va tanadagi fiziologik o’zgarishlarni keltirib chiqarishi mumkin. Avtogen mashg’ulot Yoxan Shultz tomonidan psixologiyada terapevtik texnika sifatida ishlab chiqilgan. Uning mohiyati avtogen modifikatsiya deb ataladigan ma’lum bir munosabatni qabul qilishda yotadi. Bu ijobiy, qisqa, sodda bo’lishi va sizda ijobiy his-tuyg’ularni uyg’otishi kerak. Avvaliga siz bo’shashishingiz, tanangizdagi jarayonlarni his qilishingiz kerak – mushaklar og’irligi, issiqlik tarqalishi, yurak urishi ritmi, nafas olish, peshonadagi salqinlik. So’ngra, siz o’zingizga hozirgi zamonda xohlagan narsani aks ettirishi kerak bo’lgan bu juda avtonom iborani aytishingiz kerak, go’yo allaqachon bunga erishgandek: «Men samarali, kuch, kuch, g’oyalarga to’la». Bunga o’zingizni ishontirgandan so’ng, asta-sekin mashg’ulotlardan qaytishingiz kerak. Tinchlik, ishonchni his eting, ichki kuchni his eting, mashg’ulotdan so’ng keyingi harakatlarni sozlang.

Detoksifikatsiya

Avtoulovli texnikaning samaradorligi bizning kontsentratsiyamiz darajasiga, dam olish qobiliyatiga bog’liq, ularning barchasi nafas olish mashqlari bilan birga keladi. Avvaliga shunchaki dam olish qiyin bo’lishi mumkin, bu tajribaga ega. O’zingizning tanangiz va fikrlaringiz bilan ishlash mahoratini oshirish, to’plangan stressdan xalos bo’lish uchun siz miyani tozalash – detoksifikatsiyadan boshlashingiz mumkin. Miyani muntazam ravishda detoks qilish o’z-o’zini boshqarish darajasini oshiradi, stressni yanada muvaffaqiyatli engib chiqadi va uxlashni yaxshilaydi. Bu sizga o’zingizni tinglashni o’rganishga yordam beradi, va sizning fikringiz – o’z-o’zini gipnozga ko’proq moyil bo’lish. 

Manba: blog.wikium.ru